Onderwijsplicht of onderwijsrecht.

Tsja, wat ik allemaal verneem in de podcast van Jorn Luka met Frank Ruesink & Zeno Groenewegen over de geschiedenis van en het huidige en toekomstige onderwijs is verfrissend voor velen. Maar vrij onderwijs is al aan de gang sinds eind 19e eeuw! Ga maar na in mijn onderzoekend boekdeel ‘Ommuurd en ingesluisd’. Het lijkt wel of het goede in de mens ondergronds moet opereren. Daar moeten we nu echt helemaal vanaf.
Vooral in Europa is het nood-zaak de weg vooruit te baseren op onze eigen identiteit als vrije individuen, als samenwerkende mensen. We worden nog steeds met onze neus in ons koloniale verleden gewreven. Forget it! Daar maakt de globalistische elite zichzelf vooral hedentendage schuldig aan.
We zijn al geruime tijd de kans gegeven het goede te doen vanuit het gevoel en de empathie voor elkaar: de romantiek, de hartepedagogie, het impressionisme, de vredesbeweging, de geiten wollen sokken beweging. Het zit al in onze genen of DNA ondertussen. So why should we be trapped by the materialististic demonic matrix of Big Brother?
Laten we nu eens dwars doorheen het Romeinse Rijk, het Heilige Roomse Rijk, De Duitse Bond, Het Derde Rijk, De Europese Unie en de Nieuwe Wereld Orde kijken en een nieuwe maatschappelijke orde ontwikkelen op een geldig wereld- en mensbeeld. Koning Allesanders staat hiervoor in in mijn ‘De droomrede van koning Allesanders. Een geloofwaardig sprookje’.
(ISBN 9789073932302 / NUR-code: 743 - Antroposofie 14-09-2020, Willehalm Instituut willehalm@gmail.com €14,95)
Het is nu donker genoeg geweest. Het kolonialisme ligt achter ons. De huidige generaties dragen volstrekt geen schuldgevoel met zich mee: neen, integendeel, zij dragen nieuwe idealen in zich welke de sclerotische modellen en systemen van de elite helemaal overstijgen. Het neo-kolonialisme is iets van de globalisten om ons in te spiegelen om de moedige daad bij het waarachtige woord te voegen: denk in vrijheid, open je hart voor elkaar en verzorg elkaars basis behoeften. This is no theory but practical wisdom folks!
Vanuit het licht wordt de mens ingegeven creatief scheppend vanuit een hogere werkelijkheid gestalte te geven aan een levende, bezielde en doorgeestelijkte wereld. We zien deze beweging intensiveren. Hehe, gelukkig maar. Europa behoort het voortouw te nemen. So get your guts together for heaven’s sake! Remove the shackles!
Neem mijn tweetaligheid niet kwalijk. Ik woon al 40 jaar buiten de Nederlandse grenzen. In India ondergaan mijn kinderen regulier onderwijs en studie. Men past hier zelfs nog de oude koloniale methodes toe met daar bovenop het competitiespel dat is losgelaten op de kinderen en de jeugd om de allerbeste te zijn voor de allerbeste toekomstige kansen in het voorgeschreven leven. Ik heb zelf meegemaakt in India dat kinderarbeid formeel werd vervangen tot onderwijsplicht. Kinderen werden misbruikt in de arbeid. Nu worden kinderen overbelast in kennisopname. Van werkslaven tot leerslaven. In zo’n gemeenschap hebben de kinderen betrokken ouders meer dan nodig die met hen meeleven en hun innerlijke drijfveren de ruimte helpen geven.
De omwenteling naar een vrij bewust maatschappelijk leven kan pas echt plaats vinden in Europa. Dat meen ik. Dat weet ik. In India leggen we enkel wat verspreide zaadjes neer voor een andere aanpak van het leven. Don’t take me wrong; er zijn ook wakkere moderne Indiërs die het leven anders aanpakken. De meeste mensen in India beseffen echter niet wat een enorme potentie voor verandering en transformatie aan het opborrelen is in Europa. De zelfbewuste mens in Europa is nu aan zet. Hier in India geldt voorlopig vooral nog het hoog scoren in de competatieve pyramide van het materialisme. Soms zelfs fanatiek nabootsen van wat de Europeaan al achter zich moet hebben gelaten: de schaapmens.
In ‘Onderweg met Moeder Aarde. Deel 2 Ommuurd en ingesluisd’ lees je hoe ik mijn opvoeding genoot onder het onderwijssysteem anno tweede helft 20e eeuw. Tevens vind je er diverse mensbeelden: hoe men vastloopt als plichtsbetrachte burger en hoe men kan loskomen als gerechtigde mens.
De opbrengst van mijn boeken steunt ‘De Zelfvoorziening Dichterbij’ van Thiru Valagum Farm: www.heilzame-aarde.nl
The Trueman Show #163 Frank Ruesink & Zeno Groenewegen 'Leerplicht is leerlast.' https://www.youtube.com/watch?v=OFRTIoHLs1E

Afbeelding: De Vrije Boekhandel in Breda eind jaren 1970. Terwijl ik aan de sociale academie studeerde nam ik liever kennis op in de Vrije Boekhandel alsook in de boekenafdeling van natuurvoedingswinkel De Korenbloem. Follow your inner drive was bij mij rond mijn 20e levensjaar opgeweld als een rots in de maatschappelijke branding. Tegenwoordig lijkt het erop dat een toenemend aantal mensen zichzelf aan het woord beginnen laten. ‘Ommuurd en ingesluisd’ kan hiervoor als inspiratie dienen.


Twitter Facebook LinkedIn Volgen


Onderwijsplicht of onderwijsrecht.

‘Enkele individuen uit de machtspiramide onder de loep genomen’.

‘Het opklaren van de levensenergie in de omgeving’.

‘De levende licht essentie van het kind wordt ontnomen.’

‘Waar zwart magische symbolen en objecten toe leiden’.

‘De strijd om de heerschappij over de tempels van de aarde-Deva’s.’