‘De effectieve symboliek als vangnet van de Cabal.’
Bovennatuurlijke tegenmachten, gebruikmakend van de Cabal, forceren de mens om binnen zijn aardse ego te blijven met niet meer dan een rationeel intellect. We vinden de afdruk van de intenties van de Cabal o.a. in de media, de kunst en de muziek, de architectuur en de landschapsinrichting en dit werkt in op het onderbewuste van de mens.
Zonder dit bewust te beseffen dringt de zwarte magie door tot het individu en groepen mensen, tenzij we hier beschermende wakkerheid voor ontwikkelen. Niet alleen mensen maar ook natuurwezens worden gemanipuleerd en misbruikt. Deze laatsten bemiddelen tussen het aardse en de bovenzinnelijke wereld en kunnen gekaapt worden door gevallen wezens en hierdoor hun goedaardige werking verliezen. De geestelijke wereld, de mensen alsook de elementaire wezens worden beroofd van hun geheimen en weldadige eigenschappen. Hiertoe worden de levenskrachten of etherische energieën in het fysiek materiële gefixeerd. Het gevolg is dat de hogere krachten ofwel het geesteslicht niet kan doordringen tot het aardse bestaan. Men wordt afgesnoerd van het hogere. Dit geldt zowel voor de mensen, alle levende organismen alsook Moeder Aarde.
Zwarte magiërs en (psychopatische) leden van de Cabal eigenen zich de spirituele inzichten toe, maar doen geen enkele moeite zich hiermee tot een mens van vrijheid, liefde en goedheid te ontwikkelen. Men misbruikt en manipuleert de mens die bestaat uit geest, ziel, levenskracht en lichamelijkheid. Dit misbruik gaat zo ver als terrorisme, marteling, symbolische moord en gevangenneming van de ziel binnen de aardse sfeer na doding.
Dit afgrijselijke kwaad zien we terug in een bedriegelijke wetenschap gericht op klimaat, landbouw, voeding en gezondheid. Valse vlagoperaties en misinformatie binnen de media, het corrupte fiat geldsysteem en de amusementsindustrie staan allen minstens ten dele onder de regie van de Cabal.
Voornamelijk uit de invloedssfeer van Sorat het 666-beest komt het symbolisme voort dat de Cabal gebruikt voor zijn kwaadaardige agenda. Dit is het beest uit de aarde dat we kennen uit de Openbaringen van Johannes, Surt genoemd in de Germaanse Edda oftewel Melkor uit the Lord of the Rings: allen manifestaties van het anti-Grote Zonnewezen de Christus.
Wie is niet bekend met het Alziend Oog? Er zijn een hele reeks handsymbolen geïntegreerd in het sociale verkeer. Vele filmsterren en muzikanten zien we afgebeeld met een door de hand bedekt oog. Het (www =) 666-nummer vinden we terug in de streepjescode, het symbool van Google, het logo van CERN (kernsplitsing onderzoeks centrum) enzovoorts.
Het alom bekende swastika symbool is misbruikt. Links draaiend symboliseert het het innerlijke, maar rechtsdraaiend sluit het het geestelijke af zoals de nazi’s dit misbruikten. Linksdraaiend, zoals bij de dop van een fles, opent het het astrale, terwijl rechtsdraaiend het levende wordt gekluisterd of geconserveerd.
Het omgekeerde pentagram, de vijfster, is een berucht symbool van het monster uit de zee of Satan (bijbels), Ahriman (de Perzische opponent van het Licht), de Fenrir wolf (Germaans) en Saruman (Lord of the Rings). Een mens met gespreide benen en open armen vormt een pentagram waarbij het levende lichaam samenhangt met de astrale en kosmische sferen: de zich ontwikkelende mensenster. Het omgekeerde vijfster symbool bindt de levenskracht aan het lichaam, waarbij het aardse ego domineert en het hogere zelf zoek raakt.
De zwart magische symboliek, met de achterliggende demonische aansturing, drukt letterlijk een stempel op de aardemens. Gedachten, woorden, geluid en muziek, kleuren en beelden, geuren en smaken, bewegingen en gebaren, vormen en fysieke doordringing kunnen hun boosaardige intenties herbergen. De kwaadaardige symboliek laat gemakkelijk en vaak onbewust een indruk achter op de zeven chakras, de energie centra oftewel ziele- en levens centra, in ons menselijk lichaam. Het denken, het gevoel, de begeertes en het lichamelijk welzijn komen onder het negatieve trillingsveld van de provocateurs.
Het levende menselijke lichaam bestaat grotendeels uit water en kan gemakkelijk tot prooi worden en de organen aantasten. De energetische verbindingen tussen de organen, de meridianen, worden verstoord. Het is de bedoeling dat de mensheid wordt afgesnoerd van enige notie van spiritualiteit, zodat het vrije ‘ik’- of ego-bewustzijn zich limiteerd tot het materiële.
Daarbij onderneemt de Cabal ook een uitgebreide destructieve aanval op onze leefomgeving, het milieu, het natuurlijke / spirituele aarde-organisme. Moeder Aarde ondergaat een limitering tot het aangaan van een evoluerende interactie met de vier natuurrijken en het planetaire stelsel. De verziekte mensheid staat hier schaakmat op het schaakbord van de Cabal tegenover een verziekte aarde. ‘Bloody hell!’
Als we om ons heen kijken dan zien we de uitwerking van het kwaad terug in de gedachten, de gevoelens en de intenties van de mensen om ons heen en in onszelf. De mensheid laat dit blijkbaar gewillig gebeuren. We zien in de maatschappij dingen gebeuren die we normaal gezien een mens niet kunnen toedichten. Vele mensen zijn verstrikt geraakt in het web van de Cabal, levend onder een manipulatieve hypnose.
Het symbool Y bestaat uit drie haken en wordt geprojecteerd op de oren en de snavel van de uil, terwijl de uil het symbool is van wijsheid. De uil wordt misvormd en misbruikt als karikatuur. De uil heeft weliswaar een hypnotiserende blik, kan ‘s nachts zien en heeft meedogenloze klauwen. Sorat zoekt manieren om vanuit het duister het ego van de mens te grijpen waarbij ontsnapping (uit zijn klauwen) onmogelijk is. De drie haken van de Y corresponderen in numerologie met 666.
In de film van Harry Potter is de Sorat-uil te zien, geflankeerd aan twee kanten door Lucifer en Ahriman, respectievelijk de bijbelse slang en het beest uit de zee. Dit valt naar mijn idee wel te beschouwen als een confronterend tegenbeeld van de Mensheidsrepresentant, een imposant beeldhouwwerk van Rudolf Steiner, waarbij het Christuswezen de levensbalans tussen Lucifer en Ahriman voor een heilzame weg vooruit weet te bereiken: de Gulden Middenweg.
Zoals Sorat de donkere zijde van de Zon representeert, vertegenwoordigen de vurige asura’s de demonische zijde van Saturnus, de planeet die zich verhoudt tot de wijze uil. De asura’s werken in op de wil en het intellect. Asura’s, zijnde dienende demonen van Sorat, klieven zich met de drie haken van het Y-symbool als het ware in het menselijk hart, verlammen de menselijke geest en sluizen delen hiervan weg wat tot vergeetachtigheid kan leiden. De overgehevelde fragmenten worden misbruikt. De wijsheid wordt gekaapt.
De hypnotiserende blik van de ogen van de uil wordt wel afgebeeld met wervelende spiralen. Deze symboliek zie je terug op plekken waar de Cabal of de zwarte adel zich ophoudt en tewerk gaat. De oprijzende energie van de aarde en in de mens (Kundalini) wilt zich verenigen met de kosmos, maar wordt terug gewerveld en gebonden aan het aardse terwille van de 666-dienaren. De domeinen of onderkomens waar de zwarte magie wordt uitgeoefend worden opgeladen met negatieve energie. De symbologie is hiervoor duidelijk aanwezig in poorten, op gevels en torentjes. Je vind er bijvoorbeeld ook omgekeerde kruisen. Sieraden en kleding vertonen de inwervelende spiraal symboliek bijvoorbeeld binnen pedofiele kringen. Ook in films wordt deze uil-symboliek vertoond om in het onderbewuste van de aanschouwer door te dringen.
De meeste mensen gaan begoocheld of ongeïnteresseerd voorbij aan de symbolen, maar deze laatsten doen wel hun spitsvondige, verborgen werking. Het effect van de symboliek kan in mindere of meerdere mate inwerken op het oertype van de mens als ego, de ziel, de levenskracht en het lichaam. De doordringing kan heel donker en kwaadaardig zijn. De eerste stap ter bevrijding van de menselijke geest is het wakker worden aan de uitspattingen van het kwaad. Hou je innerlijk zuiver en gewetensvol en treedt hiermee de gekwelde wereld tegemoet.
In mijn historisch boekdeel 1 ‘Over vrijheid onder het kerkdak’ schrijf ik over de geboorte van de individuele burger gedurende de Romeinse tijd en het volwassen worden van de mensheid. De mens kwam er steeds meer alleen voor te staan om het kwaad in de ogen te kijken, terwijl de voor-christelijke goden zich terugtrokken. Na Christus werd de persoonlijke vrijheid aangevochten maar werd beschermd door het innerlijke christendom, wat echter ondergronds ging. De kerk gebood wat wel en niet beleden mocht worden. De vrije moraal werd steeds verder ingekapseld en het zelfbewustzijn kwam toenemend op de tocht te staan.
In boekdeel 2 ‘Ommuurd en ingesluisd’ lees je hoe ik als moderne ziel mijn kindertijd en jeugd beleefde en me invoegde in een aanmerkelijk materialistische georiënteerde tijdgeest. Karakteristieken van het opgroeiende kind worden beschreven. Uiteindelijk beleefde ik een bevrijding tijdens het volwassen worden ronde mijn twintigste levensjaar door uit te vinden wat ik met mijn leven aan wilde. Een aparte geschiedschrijving van onderwijs en wetenschappen toont diverse mensbeelden. De lezer herkent hierin de tegenkrachten maar ook de uitdagingen voor een heilzame toekomst.
Boekdelen 3 ‘Het vervlogen burgerschap en ambachtsleven’ en 4 ‘De gemuilkorfde Europese leeuw’ brengen de tegenstelling goed en kwaad naar voren binnen een sociaal-economische context sinds de afgelopen tweeduizend jaar. Het Romeinse bestuur komt aan bod en het afbrokkelen van het oude stammenrecht. Het symbool van de leeuw en de uitwerking hiervan in de maatschappij wordt helemaal uit de doeken gedaan. Ridderordes en de lange historie van het Heilige Roomse Rijk tot en met Het Derde Rijk worden gevolgd. We zien de staat tegenover de burger positie innemen en de opkomst van de natuurwetenschappelijke technologie. Terwijl de ideologieën donkerder werden sloten de mensenharten zich steeds meer toe. Geleidelijk aan ging een zich opwerkende technocratische cultuur in de aanval tegen menselijke moraliteit. Europa evolueerde van kerk, naar keizer richting industriëlen, terwijl de Europeaan de innerlijke intenties van het continent uit het zicht verloor.
Afbeelding: de beteugelende en ongure Uilentoren in Leersum uit 1904.